26 Temmuz 2011 Salı

Güveçte Et ( Güveçte Testi Kebabı )

Toprak kapta ağır ağır pişen yemeklerin lezzeti ayrı oluyor. Her ne kadar düdüklü tencereler işimizi kolaylaştırsa da güveçte pişen bir etin ya da yemeğin tadı başka.

Yozgat'ın Meşhur Testi kebabını hepimiz biliriz. Et çeşitli sebzelerle harmanlanıp testiye doldurulup fırında pişirilir.. sonra işin hem güzel hemde kötü yönü testi kırılarak lezzete kavuşulur... benim kırmaya kıyabileceğim bir testim olmadığından ve evde ocakta pişireceğim için yeni güvecimde pişirdim.


Malzemeler:


  • 1 kg kuşbaşı et ( ben dana eti kullandım )

  • 2 adet domates

  • 4 adet sivir biber

  • Tuz, kekik, pul biber

  • Sıvıyağ

  • Kibrit kutusu kadar kuyruk yağı ( şart değil )

Yapılışı:


Et çok iyi yıkandıktan sonra süzdürülerek derin bi kaba alınır, iri doğranmış domates ( kabukları soyulmadan ), parmak parmak doğranmış sivri biber, tuz ve diğer baharatlar ilave edilir, üzerinden çok az sıvı yağ gezdirilerek iyice harmanlanıp önceden ısıtılmış toprak kabımıza alınarak üzerinden minicik doğranmış kuyruk yağları serpiştirilir ve hava almayacak şekilde aleminmyum folyo ile kapatılarak kapağı kapatılır ve ocağın en küçük bölmesinde en kısık ateşte 2 saat pişirilir.


Arzuya göre yanında bulgur pilavı yapabilirsiniz, ayran eşliğinde servise sunulabilir.


Afiyet Olsun.


Yemeğimiz etin kendi suyu ve domatesin suyu ile pişecek su ilave edilmeyecek yemekpiştiğinde sulu bir yemek oluyor. Ayrıca güvecinizin kağaı yoksa aleminyum folyo ile kapladıktan sonra üzerine büyük bir tencere koyarak hava sızmasını önleyebilirsiniz.


1 yorum:

  1. En sevdiğim lezzetlerden birisi,çok da güzel pişmiş,ellerinize,emeğinize sağlık..
    Tam da iftariyelik bir yemek olmuş :)
    Tekrar tekrar yapılıp,afiyetle yemekten bıkılmayacak türden :)
    Afiyet,şifa olsun..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))