13 Ocak 2009 Salı

Çemenli Kuru Fasulye

Pastırmalı kuru fasulyeye bayılırım ama pastırmalar içinde haşlanmış gibi olduğu için ben de aynı lezzeti çemenle yakalamaya karar verdim ve sonuç çok lezzetli oldu.

Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı kuru fasulye
  • 1 adet iri kuru soğan
  • sıvı yağ
  • 2 adet sivri biber
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • tuz
  • 1 çay kaşığı çemen tozu

Yapılışı:

Birgün önceden 5 dak. haşlayıp en az 8 saat bekletiğimiz kuru fasulyemizi süzüyoruz. Diğer tarafta yeteri kadar sıvı yağı düdüklü tencerede ısıtıp yemeklik doğradığımız kuru soğanları ve 1 cm kalınlığında doğradığımız sivri biberleri ilave ederek kavuruyoruz ardından biber ve domates salçalarımızı da ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz. Sonra süzdüğümüz kuru fasulyeleri ve 1 çay kaşığı çemen tozumuzu ilave ederek 1-2 kez karıştırıp fasulyelerin üzerini örtecek kadar sıcak suyumuzu ve tuzumuzu da ekleyerek düdüklümüzü kapatıyoruz ve fasulyemizin cinsine ve tenceremizin cinsliğine:))) göre 15- 20dak. pişiriyoruz.

Sonra yanında ister bir baş kuru soğan, istersek turşu ile bir güzel yiyoruz:)))

Not: Çemen tozu baharatçılarda satılıyor ama yoksa yerine 1 tatlı kaşığı çemen ( salça gibi olandan ) kullanabilirsiniz.

Ayrıca bu yemeği tabii ki kuşbaşı et ekleyerek de yapabilirsiniz ama ben bu seferlik böyle denemek istedim.

Afiyet Olsun.

5 yorum:

  1. OFF OFF ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR.
    BAYILIRIM KURU FASÜLYEYE
    ELLERİNE SAĞLIK
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık gerçekten harika gözüküyor,ilk fırsatta deneyeceğim,iyi akşamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  3. merhabalar.bu güzel blogla tanışmak çok güzel.selam ve sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş ellerinize sağlık
    tarifler çok kolay ve anlaşılır. tşk

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK .BENDE AYNI ŞEYİ DÜŞÜNDÜM DESEM İNANIR MISIN.HA BUGÜN HA YARIN DERKEN BİR TÜRLÜ YAPAMADIM BAK SEN ERKEN DAVRANMIŞDIN.TADI SÜPER

    YanıtlaSil

Beni Begeniyür Müsünüz ??? :))